Thursday, January 24

הבקשות שלי מהכנסת הנכנסת

נבחרים יקרים, מזל טוב בהגיעכם לנועם עול שירות הציבור.
כאדם פשוט, יש לי כמה בקשות פשוטות מכם לקדנציה הקרובה.  אודה לכם אם תקראו ותגיבו.  כמו  כן, כאחת שעובדת במשרות של עזרה להורים וילדים, אשמח מאד לשמוע מהורים אחרים דעתם על בקשותיי אלו.

1.   אני מבקשת מכל אחד ואחת שנבחר לבית הנבחרים שלנו, שיבין ותבין כי הבחירות לכנסת אינן תחרות שבה זכיתם בפרס של אוטו, משרד ומשרה.   הפקדנו בידיכם את ההווה שלנו ואת העתיד של כל עם ישראל.   תסתכלו על המזוזה בכניסתכם למשרד, וזכרו את העצה במשנה הראשונה בפרק שני של מסכת אבות:
רבי אומר, איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם, כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם.
הקפידו שכל צעד ואמירה שלכם יהיה נעים לציבור וישרים בעיני ה'.

2.  הציבור מבקש חינוך ערכי לילדיו.   הגיע הזמן להוסיף מועצה התנדבותית לכל עיר ומקום יישוב, מועצה חינוכית, שתמנף עשייה ותיקח כסיסמא "שום ילד לא יישאר מאחור".   תנו להורים, למועצות ולמנהלי בתי הספר הממלכתיים וממ"דים יותר אוטונומיה בבניית תוכניות והעסקת מורים בהתאם לצרכי הילדים ולשיתוף פעולה של ציבור הבוגרים במקום.   תנו אפשרות לילדים המתקשים לקבל יותר שעות הוראה מתקנת, איבחונים ושעות פרטניות במסגרת של שיתוף הורים עם בית הספר.   המחיר עכשיו הוא זניח יחסית למחיר של שיקום ילד אחד שלא מקבל מענה בגיל צעיר.

3.  תכירו את החיילים ומשרתי השירות הלאומי בצורה משמעותית.   ה"נטל" שנמאס ממנו אינו עצם השירות אלא תחושת הניצול- כאשר אתם לא מעדיפים בוגרי השירות הצבאי או הלאומי לתפקידים, להנחות במיסים וכדומה.   יחד עם זאת, הגיע הזמן לקצר את שירות הסדיר.  ב"ה, יש פי עשר כוח אדם, פי אלף כוח טכנולוגי, ממה שהיה כשאנחנו שירתנו.  שוב, הקיצור יוריד את תחושת הניצול.

4.   תקפידו על אכיפת החוק.  רצח הוא רצח גם אם מדובר ברצח אופי , גם אם מדובר בנהיגה בשכרות, וגם אם מדובר באונס ופדופיליה.  כל אלו הורגים את הקרבנות, והענישה חייבת להיות בהתאם.   גם הסחבת בבתי הדין הורגת, ביקר היא הורגת את הנאשמים.  תדאגו להפוך את בתי המשפט ובתי הדין שלנו להיות "אור לגויים", כי זה מהות הדרישה האלוקית.

5.  תעדיפו את שלנו.   המדינה הזאת לא קמה לתחייה כדי להיות המדינה הכי אובייקטיבית בעולם, אלא להיות הבית של היהודים.   תעדיפו עבודה עברית וייצור כחול-לבן במכרזים ובהעסקה.   התיקון שלנו לאפליה העולמית נגד יהודים צריכה להילקח מהתורה.  מצד אחד, לא לענות את הגר הגר בתוכנו, ומצד שני, העדפה - אפליה מתקנת- דווקא ליהודים.

6.   תשרתו באמונה.   מי שלא מאמין בחובת היהודים להקים מדינה בארץ ההיסטורית שלנו, שלא ישרת בה ולא ייקח ממנה.  ומי שלא מאמין ברבנות כסמכות דתית מכרעת, שלא יעבוד עלינו ולא יעבוד ברבנות.   מי שלא מאמין שהצבא שלנו צריך לנצח בכל מערכה, שלא יתקרב לחיילים שלנו.

7.   תעזרו לנו להיגמל מהתלות בכם.   יש שירותים שמדינה חייבת לספק.  אבל מה שאנשים יכולים לעשות לבד, תנו לעשות לבד.   תנו לכל אחד נחלה בארץ ישראל עם זכות ההתחלה מחדש בשנת היובל, ואל תשמרו את אדמת ארץ ישראל לעצמכם.   תנו לעיירות לנהל תקציבים, ואל תרוצו להשלים חסרים שנוצרו בכוונה תחילה.   תנו להורים להקים מסגרות לילדים שלהם.  עודדו את עמותות השיקום וקהילות הרווחה במקום מדינת הרווחה.   דאגו שלא יהיה מקרה של רווחה שאינו קשור לאירגון רווחה.   תעבירו בהקדם את המושכות והכפסים שהמדינה קיבלה עבור ניצולי השואה ובעבור אותם יהודים שברחו מפני הנאצים ואיבדו בכך את כל רכושם.

8.   והכי חשוב, דברו בנימוס.   תשתדלו כל אחד ואחת מכם להוות דוגמה אישית של צניעות, של יושר, של כבוד לזולת ושל הקשבה.  יש לנו מספיק שונאים מבחוץ.   אנחנו ממש לא זקוקים להרגיש שיש לכל "קבוצה" אויבים מבית.  על מקומכם לכנסת ה-20 תתמודדו על סמך ההישגים שלכם, ולא הנפילות של האחרים.

בצפייה להתקדמות לקראת הגאולה השלמה,
חנה

No comments:

Post a Comment